
DR. MICHÈLE CHENG
Supervised Associate
Michèle earned her doctorate in School and Applied Child Psychology from the University of British Columbia. She is bilingual in French and English. Michèle is currently an associate working under the supervision of Dr. Wong.
Michèle focuses on the assessment of children and adolescents. She has received training in evidence-based practices and has a solid foundation in psychological, neuropsychological, mental health, and academic assessments and interventions, as well as individual and system-wide consultation. She has worked on complex cases and applied diagnostic criteria for neurodevelopmental and mental health disorders. Michèle has experience working with children and youth dealing with challenges such as anxiety, mood disorders, emotion and behavior regulation, learning and attention difficulties, trauma, and traumatic brain injuries.
Michèle incorporates various therapeutic approaches, including cognitive behavioral therapy (CBT), mindfulness, and motivational interviewing, to create treatment plans that help clients reach their potential. She strives to offer reflective, trauma-informed, and culturally responsive practices.
_______________________________________________________________________
Michèle a obtenu son doctorat en psychologie scolaire et appliquée de l'enfant à l’Université de la Colombie-Britannique. Elle est bilingue en français et en anglais. Michèle est une associée et travaille sous la supervision de Dre Wong.
Michèle se spécialise à l’évaluation des enfants et des adolescents. Elle a reçu une formation en pratiques fondées sur des données probantes et possède une solide expertise en évaluations et interventions psychologiques,
neuropsychologiques, en santé mentale et en apprentissage, ainsi qu’en consultation individuelle et systémique. Elle a travaillé sur des cas complexes et appliqué les critères diagnostiques relatifs aux troubles du neurodéveloppement et aux troubles de santé mentale. Michèle a de l’expérience auprès d’enfants et d’adolescents confrontés à des difficultés telles que l’anxiété, les troubles de l’humeur, la régulation émotionnelle et comportementale, les troubles de l’apprentissage et de l’attention, les traumatismes et les traumatismes crâniens.
Michèle intègre différentes approches thérapeutiques, notamment la thérapie cognitivo-comportementale (TCC), la pleine conscience et l’entretien motivationnel, afin d’élaborer des plans d’intervention qui aident ses clients à atteindre leur plein potentiel. Elle s’efforce d’offrir une pratique réflexive, sensible aux traumatismes et culturellement adaptée.
